Aquests problemes es coneixen com a desordres de l’articulació temporomandibular. Els músculs i articulacions no funcionen de manera adequada donant com resultat cicles de dolor i espasmes musculars. Les causes d’alguns desordres de l’ATM encara no es coneixen molt bé.

Definició

L’ATM és l’articulació que fa possible obrir i tancar la boca. És l’articulació on la mandíbula s’articula amb l’os temporal del crani, davant de l’oïda i en cada costat del cap. S’utilitza en mastegar, parlar, empassar, badallar, etc. Per això, és una de les articulacions més usades en el cos. Vostè pot localitzar-la posant els seus dits davant de cada oïda i pressionant fermament en obrir i tancar la boca: el moviment que sentirà ocorre en cada ATM. Treballen sempre juntes i conduïdes per quatre parells de músculs que creen els seus moviments. Quan les ATM funcionen correctament, vostè pot obrir i tancar la seva boca sense dolor ni molèsties

Tractament

-El tractament amb Teràpia Manual de les Disfuncions de l’Articulació Temporo mandibular posseeix efectes molt positius sobre el dolor, la mala oclusió dental i els espetecs articulessis.

-Mitjançant el tractament Osteopático de l’Articulació i el treball de la musculatura cranial (Temporal) i de la cara (Masseters, Pterigoideos, Digastrics,….) s’aconsegueix que cedeixi el dolor tant primari com a secundari, s’augmenten els rangs de mobilitat articular en obertura de boca i es recupera en la mesura del possible la funcionabilitat.

A FisioCorporal treballèm amb diferents tècniques de fisioteràpia a més de la Fisium Multitherapy com a eina d’efectivitat intensa en aquest tipus d’alteracións.